Pixar Animasyon Stüdyosu’nun Doğuşu

0
(0)

Luxo İsimli Bir Lamba (1979-1991)

1979

George Lucas, New York Teknoloji Enstitüsü’nden Ed Catmull’u, film endüstrisi için son teknoloji bilgisayar teknolojisi geliştirmekle görevli bir grup olan Lucasfilm’in Bilgisayar Bölümü’nün başına getirmek üzere işe alıyor. Lucas’ın istek listesi: bir dijital (doğrusal olmayan) film düzenleme sistemi, bir dijital (doğrusal olmayan) ses düzenleme sistemi, bir lazer film yazıcısı ve bilgisayar grafiklerinin daha fazla araştırılması. Ertesi yıl, Bilgisayar Grafikleri Araştırma Direktörü olarak işe alınan Alvy Ray Smith de ekibe katılıyor.


1982

Bilgisayar Bölümü, Star Trek II: The Wrath of Khan için “Genesis Effect” dizisini tamamlıyor. Başlangıçta cansız bir gezegenin yemyeşil bitki örtüsü tarafından hızla dönüştürüldüğünü gösteren sahne, uzun metrajlı bir filmde tamamen bilgisayar animasyonlu ilk sekanstır.


1983

Bilgisayar Bölümü’nün Grafik Grubu, ilk film çözünürlüklü görüntülerini, “The Road to Point Reyes”i oluşturur. Yıl sonuna doğru, animatör John Lasseter, Graphics Group ile bazı serbest işler yapmak üzere Bay Area’ya davet edilir.


1984

Lasseter tam zamanlı olarak işe alındı ve Bilgisayar Bölümü’ne “Arayüz Tasarımcısı” olarak katıldı.

“André & Wally B’nin Maceraları”nın kısmen tamamlanmış bir versiyonu SIGGRAPH’da prömiyerler. Karmaşık esnek karakterler, elle boyanmış dokular ve hareket bulanıklığı içeren, geleceğin animasyon stüdyosu tarafından oluşturulan ilk kısa filmdir. Aynı zamanda genç bilgisayar animasyonu ortamında karakter animasyonunun ilk örneğidir.

Bilgisayar Bölümü, SIGGRAPH’da prototip Pixar Image Computer’ı da sergiliyor.


1985

Bilgisayar Bölümü, Young Sherlock Holmes filminde görünen Vitray Şövalye dizisini tamamlıyor.


1986

Steve Jobs, Bilgisayar Bölümünü George Lucas’tan satın alır ve grubu bağımsız bir şirket olan “Pixar” olarak kurar. Şu anda yaklaşık 40 kişi çalışıyor.

Pixar ve Disney, geleneksel animasyon filmlerinin oluşturulmasında devrim yaratacak Bilgisayar Animasyonu Prodüksiyon Sistemi CAPS üzerinde işbirliğine başladı. Kuruluşundan sonra bir müşteri tarafından Pixar’a yazılan ilk çek, bu projede çalışmak için Disney’den.

“Luxo Jr.” tamamlandı. John Lasseter’in ilk yönetmenlik denemesi olan kısa film, Ağustos’ta SIGGRAPH’da gösterime girdi ve ardından Kasım’da Los Angeles bölgesindeki sinemalarda genel izleyiciler için gösterildi. “Luxo Jr.” Oscar®’a aday gösterilen ve En İyi Kısa Film (Animasyonlu) dalında aday gösterilen ilk üç boyutlu bilgisayar animasyon filmi olmaya devam edecek.


1987

“Red’s Dream” tamamlandı ve SIGGRAPH’da prömiyer yaptı. Filmin bir kısmı tamamen Pixar Görüntü Bilgisayarında işleniyor.


1988

Pixar’ın dış dünyaya Marionette olarak tanımlanan, ancak dahili olarak Menv (“men-vee”) olarak bilinen, “modelleme ortamı”nın kısaltması olan tescilli animasyon sistemi çevrimiçi oluyor.

Pixar’ın tescilli oluşturucusu RenderMan® da dahili ilk çıkışını yapıyor.

Her iki yazılım parçası da Pixar’ın üçüncü kısa filmi “Tin Toy”u üretmek için kullanılıyor.

“Teneke Oyuncak”ın kısmen tamamlanmış bir versiyonu SIGGRAPH’da gösterilecek ve filmin ilk gösterimi o yıl sonra Ottawa Uluslararası Film Festivali’nde yapılacak. “Teneke Oyuncak”, ertesi yıl En İyi Kısa Film (Animasyon) seçildiğinde Akademi Ödülü® alan ilk bilgisayar animasyon filmi olmaya devam edecek.


1989

“Knick Knack” tamamlandı. O yılki SIGGRAPH’de devam eden bir çalışma sürümü gösteriliyor. Pixar’ın stereoskopik 3D olarak üretilen ilk animasyonu.

RenderMan®’ın ilk ticari versiyonu yayınlandı.

Pixar reklam yapmaya başlar. İlki, John Lasseter’in yönettiği Tropicana portakal suyu “Wake Up” reklamı.


1990

Andrew Stanton ve Pete Docter şirkete katıldı. Yıl sonunda, her biri bir reklamı canlandırıyor – Andrew Stanton, Trident için “Quite A Package”ı tamamlıyor ve Pete Docter, Listerine için “Boxer”ı canlandırıyor. Pixar’ın ticari çalışması, şirkete satış konuşması, hikaye anlatımı ve müşterilerle çalışma konusunda paha biçilmez bir deneyim sağlıyor ve üretim hattını geliştirmesine ve iyileştirmesine olanak tanıyor.


1991

Disney ve Pixar, “en az bir bilgisayar tarafından oluşturulan animasyon filmi yapmak ve dağıtmak için” bir anlaşma yaptığını duyurdu.

Pixar, Toy Story olacak proje üzerinde çalışmaya başlarken, kamu televizyonu için spotlar da dahil olmak üzere reklamlar ve diğer kısa materyaller üretmeye devam ediyor.


Kaynak: Pixar Animation Studios

Tasarımı Değerlendir

Ortalama Puan 0 / 5. Oy Sayısı: 0

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart
×

 

Merhaba!

İş birliği, reklam ve önerileriniz için bize WhatsApp'tan mesaj gönderin.

×